Työkuulumisia 000448

Antakaas kun kerron sadun.

Olipa on kaksi kriteeriä joilla päätellään kuinka hyvin työntekijät leiviskänsä hoitavat: aika ja ensimmäinen yhteydenotto.

Aika: miten nopeasti he saavat heille tulleet ongelmat ratkottua.

Ensimmäinen yhteydenotto: kuinka monta ongelmatapausta he saavat ratkottua ensimmäisellä yhteydenotolla.

Molempia mitataan uudella, hienolla ongelmatikettien kirjausjärjestelmällä, joka kilpailee ”ihmiskunnan tunnetun historian parhaiten käytetyt lasihelmet” -ykkössijasta sen kanssa kun intiaanit myivät Manhattanin.

Mutta (ainahan saduissa on ”mutta”)….kun he ratkovat keikan ”ensimmäisellä yhteydenotolla”, sille ei muodostu ”aikaa”. Silloin se menee punaiselle ja se on paha.

Virma nimittäin joutuu maksamaan sakkoja jos emme kykene ratkomaan työtehtäviä annetussa ajassa, koska työntekijät ovat laiskoja.

Joten he joutuvat laittamaan työtehtävät ensin odotustilaan, ja sitten vasta ratkovat ne. Tällöin heille ei muodostu ”ensimmäisellä yhteydenotolla” ratkottuja tehtäviä ja se on paha.

He nimittäin eivät saa virman bonuksia jos eivät kykene ratkaisemaan enemmän työtehtäviä ensimmäisellä yhteydenotolla, koska työntekijät ovat tyhmiä.

Senpä vuoksi virman hyvä haltiatarkummi korjasikin järjestelmän taikasauvallaan niin että nyt myös ”ensimmäisellä yhteydenotolla” korjatut tiketit saavat aikaa, ja ne eivät mene punaiselle.

Ja kaikki työskentelivät työuransa eläkkeeseen asti. Eivät välttämättä onnellisina, mutta kuitenkin bonuksensa ansainneina.

———-

Tiedättekö miksi tuo on satua? Koska me laitamme edelleen ongelmapyynnöt odotustilaan.

Miksi muuttaa hyvintoimivan järjestelmän toiminnallisuutta? Työntekijät eivät vain osaa käyttää sitä (järjestelmästä vastaavan henkilön melko lailla suora kommentti)

2 vastausta artikkeliin: Työkuulumisia 000448

  1. Zepa kirjoitti:

    Nokka – pystö, nokka – pyrstö…

    • termostaattori kirjoitti:

      Kaiken muun hyvän lisäksi käyttäjä saa kaksi sähköpostia meiltä, entisen yhden sijaan (ongelma on ratkaistu).
      1. ongelma on työn alla.
      2. ongelma on ratkaistu.

      Kysykää itseltänne miten paljon te tykkäätte kun muutenkin täyteen postilaatikkoon pukkaa turhaa viestiä.

Vastaa

Täytä tietosi alle tai klikkaa kuvaketta kirjautuaksesi sisään:

WordPress.com-logo

Olet kommentoimassa WordPress.com -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Twitter-kuva

Olet kommentoimassa Twitter -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Facebook-kuva

Olet kommentoimassa Facebook -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Google+ photo

Olet kommentoimassa Google+ -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Muodostetaan yhteyttä palveluun %s

%d bloggers like this: