Viikon pääkohdat ja ruoskintaa 000378

Lopussa on ruoskintaa. Valehtelisinko minä teille googlettajille?

Ensin kuitenkin viikon tärkeimmät selkeästi eriteltynä.

Syy miksi teille maksetaan niin huonosti:

– Hei, meillä ei toimi tämä laite joka päästää ping-äänen kun painaa napista. Siis se joka antaa samalla jonotuslipun. Se toimi vielä aamulla, mutta se ei toimi enää. Ping kyllä kuuluu mutta lippua ei tule.

– Jonotuslaite?

– Joo, just se.

– Ja soitit TIETOKONE-tukeen?

– En minä muutakaan keksinyt.

– :huokaus: odota, minä etsin puhelinluettelosta jonkun jolle voit soittaa…

Syy miksi teille tullaan tulevaisuudessakin maksamaan huonosti:

– Hei, minä olen täällä huoneessa ja en pääse pois. Minulle kyllä sanottiin että kun menet sinne huoneeseen, älä laita ovea kiinni koska sitten ovi menee lukkoon ja sitten sitä ei saa enää auki. No enhän minä muistanut sitä ja nyt minä en pääse täältä pois, joten voisiko joku tulla avaamaan oven?

– Ja soitit TIETOKONE-tuke—:huokaus: odota vähän aikaa, joku tulee avaamaan kohta oven.

Deitti-kuulumisia

Kävin deitillä. Oli oikein hauskaa taas, tämänkertainen deittini oli rennompi kuin edellinen l. vähemmän laskelmoiva kuin minä. Tärkeämpää oli kuitenkin ehkä se, että alan oppia itsestäni jotain.

Minä tarvitsen hörhön.

Olen liian kankea, looginen ja näen kaiken liikaa seuraavana shakkiliikkeenä tullakseni toimeen jonkun järkevän ihmisen kanssa. Minä tarvitsen kaaosta järjestykseeni, jonkun joka järkyttää tasapainoani.

Ikävä kyllä tuollaiset henkilöt A) eivät ole selviytyneet minun ikäisikseni, B) ovat jo rengastettuja, ja sen jälkeen päästetty takaisin luontoon tai C) heille internetin treffipalstat ovat liian—uuu, kiiltävää!.

Maailman paras työharjoittelija Sarjakuvakaupalla

Tsekatkaa jos ette usko: ensimmäinen, toinen ja kolmas kerta.

Ruoskintaa, olkaa hyvä:

12 vastausta artikkeliin: Viikon pääkohdat ja ruoskintaa 000378

  1. Tiina kirjoitti:

    No nyt sä olet asian ytimessä, mies! Tanssin täällä voitontanssia nuotion ympärillä kukkaseppele päässäni.
    Itsehän olen tuommoinen c-kateg… hei mikä tuolla lensi?

  2. kermit kirjoitti:

    Minä kannustan lämpimästi tutustumaan mahdollisimman monenlaisiin ihmisiin. Epäilen, että liian samanlaisen kanssa kävisi elämä ehkä hiukan tylsäksi ja toisaalta liian erilaisen kanssa voi olla vaikeaa löytää jotain yhteistä. Siinä välillä on sitten valtava määrä erilaisia ihmisiä, joiden kohtaaminen kannattaa aina. Sopiva sekoitus samankaltaisuutta ja erilaisuutta ei ole löydettävissä ns. kirjoituspöytätyönä.

    Helpparit on nykyään vähän hankalassa tilanteessa. Simppelitkin laitteet kuten kahvinkeittimet sisältävät kaikenlaista tekniikkaa ja välillä on vaikea tulkita pitääkö aparaatti viedä kodinkonehuoltoon ruuvien kiristykseen vai odottaako se tietoturvaohjelmiston päivitystä. Toisaalta huoltomiehiä ei enää ole ja huoltofirmat näkevät valtavasti vaivaa jemmataakseen yhteystiedot paikkaan, jossa niiden voi sanoa olevan mutta josta kukaan ei niitä osaa etsiä. Ja sitten on Helpdesk, josta on unohdettu etuliite IT ja joka tulee elämän epätietoisten risteyskohdissa kuin uunituore voisilmäpulla nälkäiselle.

    • termostaattori kirjoitti:

      Minuun on tainnut iskeä keski-iän kriisi (mikä muuten tarkoittaa että jos 50% oli tässä, kuolen ironisen leffakuoleman eli puristaen rintaani työkoneeni edesä mutisten ”vain kolme päivää eläkeikään…”).
      Jotenkin tuntuu että vasta nyt alan elää kunnolla: käyn joogassa, syön terveellisesti, tykkään kuntoilla, deittailen…
      Lisäksi tunnen että ikäiseni-naiset-ovat-jo-kokeneet-tuon-kaiken-tai-sitten-eivät-ja-haluavat-nyt-rauhoittua-ja-perustaa-perheen-kun-minä-vasta-pääsen-siivilleni.

      Jos näette minut yrittämässä iskeä 20 v. typyjä ampukaa minua päähän jotta edes kuolemani olisi nopea ja arvokas.

      Jep, IT-tuessa ei ole kivaa. Aiemmin oli ja nyt seuraa syy miksi oli: koska me olimme kaikki samassa tilassa.
      Ongelmia hilavitkuttimen kanssa? Asiantuntija oli viereisessä huoneessa, ja ongelma ratkesi viidessä minuutissa.
      Nykyään asiantuntija on viereisellä mantereella (hyvällä tuurilla) ja ongelma ratkeaa viidessä päivässä.

      Yritä siinä sitten selittää asiakkaille että juu juu, varmasti on homma hoidossa, kun A) et saa kertoa että ongelma on jossain vinkuintiassa jonon viimeisenä koska ”asiakkaan ei tarvitse sitä tietää” ja B) tiedät että asia ei tod. ole hoidossa mutta et voi sille mitään.
      Ja asiaan ei ole tulossa muutosta koska vinkuintiassa homma kuitenkin hoituu…joskus, jotenkin, yleensä meidän avustuksellamme ja painostuksella, mutta ennen kaikkea halvalla.
      Yritäpä valittaa että siellä ei tehdä hommia, niin saat kuulla että ”ne maksaa teidän palkan!”

  3. Polga kirjoitti:

    Usko minua, minä en SOITA tukeen – minä otan yhteyttä muulla tavalla😀
    Ja tuosta ruoskimisesta, eikö se ole jo vähän kulunutta? Minusta tämä olisi kiihottavampaa http://www.youtube.com/watch?v=0WGVgfjnLqc

    • termostaattori kirjoitti:

      Muuten hyvä, mutta sitten ne lähituen tyypit soittavat meille että teetkö tiketin meille sen ja sen nimellä?
      Kaksi vakiota elämässä: kukaan ei osaa odottaa espanjalaista inkvisitiota ja kaikista keikoista tehdään tiketti.

      Äh, kepillä kaaliin joka muistelee noin vanhoja😉

  4. pikkulaku kirjoitti:

    Mä olen sitä mieltä, että tosielämän D&D-hahmolomakkeessa mulla on erikoisatribuuttina ’Easily distracted by shiny obje- Hei, onko tuo syötävällä kultaglitterillä päällystetty suklaamuffinsi?

    • termostaattori kirjoitti:

      Millainen mahtaisi olla keittiöroolipeli? No nyt aloin miettimään sitä. Onkohan tämä ADHD:n vastakohta? No nyt aloin miettimään sitä. Miltähän kultaglitteri maistuu? No nyt aloin miettimään sitä.

  5. Polga kirjoitti:

    Taas mun komma on……… jossain?!

Vastaa

Täytä tietosi alle tai klikkaa kuvaketta kirjautuaksesi sisään:

WordPress.com-logo

Olet kommentoimassa WordPress.com -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Twitter-kuva

Olet kommentoimassa Twitter -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Facebook-kuva

Olet kommentoimassa Facebook -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Google+ photo

Olet kommentoimassa Google+ -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Muodostetaan yhteyttä palveluun %s

