Ohhoh! Mikä perjantaidilemma sinulla oikein on, Termostaattori?! 00213

Olen pyrkinyt opettamaan kaikille kuunteluetäisyydelle tuleville yhden asian.

Karkkia tarjoaviin tuntemattomiin ihmisiin ja työpaikkaa it-alalla tarjoaviin pitää suhtautua samoin: huudatte mahdollisimman lujaa ”ei!”, käännytte kannoillanne, juoksette pakoon ja kerrotte  aikuisille miten teitä oli lähestytty.

Siksi toivon myöskin että koulujen medialukutaito-opetus jatkuu (lisäksi tästä syystä saan aina istua yksin bussissa, mutta se on sitten eri juttu).

Muuten lapset eivät ikinä opi miten lukea juttujen kuten Talouselämä-lehden ”tällaista on vastata päivät pitkät kysymyksiin tietokoneongelmista” rivien välistä.

Ei, tuollaista ei ole vastata päivät pitkät kysymyksiin tietokoneongelmista.

Voisin kertoa, mutta mistä minä sitten puhun tulevassa AA-kerhon kokouksessa jonne päädyn sen alkoholimäärän myötä jolla saan tämän viikon pois pitkä- ja lyhytkestoisesta muististani.

Alannah Myles ymmärtää miksi annan ymmärtää mutta en ymmärrä antaa: Song instead of a kiss

Mainokset

4 Responses to Ohhoh! Mikä perjantaidilemma sinulla oikein on, Termostaattori?! 00213

  1. Polga sanoo:

    Arvaas mitä? Minulla oli ISO ongelma vappuaattona, jolle kukaan The Talossa ei osannut mitään tehdä. Minä en uskaltanut soittaa H:linnan Varsinaiseen Tukeen 🙂 Pelotti niin kovasti suhtautuminen (tiedän mistä on kyse, mutta ei, itse sille ei voi mitään – vaatii tod. heidän etähallintansa – käks). Joten odotan maanantaita tässä hyvinkin rauhallisin mielin *hermoilee, marinoi itseään*.

    • En tiedä millainen ihmissuhde teidän deskillänne on, mutta näin omalla kokemuksellani deskeistä voin sanoa yhden jutun: soittajan asenne ratkaisee.

      Deskeissä kyllä ihan varmasti yritetään ratkaista ongelma, vika tai mikä ohjelmissa tai koneessa laittaa hanttiin, mutta yleensä siihen vaikuttaa miten soitettiin.
      Jo pelkka neutraali ”moi, mulla ei toimi se ja se, voitteko auttaa? Koneen nimi on XXXXX, se ei XXXXXX, alkoi XXXXXXX” kertoo että tässä on henkilö jolle uskaltaa soittaa perään lisäkysymyksiä varten ja jonka ongelma voidaan ratkaista nopeasti, koska tarvittavat tiedot ovat kasassa.

      Jos soitat ”SVIDDUTÄÄEITAASKAANTOIMITÄÄPSKAVHJE! KYLLÄ MÄÄ TIEDÄN ETTÄ SE EI OO SUN SYY MUTTA KYLLÄ PRKEL SVIDUTTAA!!!” niin sinut rekisteröidään ihmisenä jolle soitetaan koska on pakko, mutta ei ihan heti, kyllä tuo ehtii odottaa. Ja nämä soittajat muuten muistetaan, eli toisin kuin yleensä luullaan, huutamalla ei saa parempaa palvelua puhelimessa. Me emme ole ääniin reagoivia, hädin tuskin lämpöön ja valoon…

  2. polgara3 sanoo:

    Tänään jo uskalsin soittaa ja leidi oli hyvinkin ymmärtäväinen….. 🙂 Helppari toimii, mutta ei(vät) kaikki (hlökohtaista). Juu, annoin ongelman, koneen sijainnin, koneen ja rintterin tiedot jne. melkein heti esittäydyttyäni. Kyllä osaan olla kiltti, jos haluan (ja haluan palvelua!) 😀

    • Dodiin, noin ne asiat toimivat 🙂
      Olen minäkin törmännyt sellaisiin tapauksiin (deskeissä) että ”ehkä” heidän olisi pitänyt hakea ”jonnekin muihin hommiin”. Mutta 99,99% porukasta hoitaa asialliset hommat asiallisesti.

      Vanhassa deskissä muuten alkoi viime metreillä ottamaan päähän kun porukka aloitti puhelun ”juumullaonongelmaotaetäyhteyskoneon…”
      Hyvää huomenta vaan sinullekin, tuntematon soittaja -.-

Vastaa

Täytä tietosi alle tai klikkaa kuvaketta kirjautuaksesi sisään:

WordPress.com-logo

Olet kommentoimassa WordPress.com -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Twitter-kuva

Olet kommentoimassa Twitter -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Facebook-kuva

Olet kommentoimassa Facebook -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Google+ photo

Olet kommentoimassa Google+ -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Muodostetaan yhteyttä palveluun %s

%d bloggers like this: