It-tuen päivävisa 00133

Hei sinä suomalainen/suomea toisena kielenä/suomea kolmantena kielenä/lauseet ulkoa oppiva, nuori/keski-ikäinen/ei-vielä dementoitunut mies/nainen/joku muu!

Olisiko sinusta it-alalle? Yhdistä oikea kysymys oikeaan vastaukseen ja saat sen selville! Oikeat vastaukset jutun lopussa.

A ) Voisitsä tarkistaa onko meidän taloyhtiössä wlan?

B) Tarviinks mää niinku internet-yhteyden että mä pääsen meidän firman verkkosivuille?

C ) Kyllä mä tiedän että tää ei oo sun syytä ja turha mun sulle on alkaa MUTTA VOISITTEKSTE NYT VIIMEINKIN TEHDÄ JOTAIN!!??

D ) Kun mä pleijaan mun binissä tätä pleijeriä niin toi mun kortti menee jotenkin tukkoon ja se sanoo että ”all you bases are mine” ja mä niinku sitä mietin et onks jossain joku vika?

E ) Näätsä sieltä mikä mun salainen salasana on? Kai se teillä on tallessa?

F ) MIX V*TUSSA TEIDÄN ON LAITETTAVA NÄIT V*TUN TIETOTURVAPÄIVITYKSIÄ TULEMAAN ILTAISIN KUN KUKAAN EI OO V*TTU TÖISSÄ! MÄ MENETIN MUN V*TUN TEKSTIN MINKÄ MÄ OLIN JÄTTÄNYT TÄHÄN TYÖPÖYDÄLLE AUKI!

G ) Moi, mulle imuroitiin äsken tähän koneelle K, mutta mä en löydä sitä mistään, voittekste auttaa mua K:n kanssa

H ) Meille tuotiin tänne joku laite, voittekste te tulla asentaan sen, kun en mä tienny minne muuallekaan soittaa.

1 ) Hmm. Minäpä laitan tästä tiedon meidän 2-tasolle ja he ottavat yhteyttä.

2 ) Hmm. Minäpä laitan tästä tiedon meidän 2-tasolle ja he ottavat yhteyttä.

3 ) Hmm. Minäpä laitan tästä tiedon meidän 2-tasolle ja he ottavat yhteyttä.

4 ) Hmm. Minäpä laitan tästä tiedon meidän 2-tasolle ja he ottavat yhteyttä.

5 ) Hmm. Minäpä laitan tästä tiedon meidän 2-tasolle ja he ottavat yhteyttä.

6 ) Hmm. Minäpä laitan tästä tiedon meidän 2-tasolle ja he ottavat yhteyttä.

7 ) Hmm. Minäpä laitan tästä tiedon meidän 2-tasolle ja he ottavat yhteyttä.

8 ) Hmm. Minäpä laitan tästä tiedon meidän 2-tasolle ja he ottavat yhteyttä.

Ennen oikeita vastauksia vielä bonuskysymys:

Asiakas soittaa, ja ilmoittaa että yrityksen ulkopuolinen nettisivu jota käytetään pysäköintimaksujen maksamiseen Helsingin kaupungin maksullisilla pysäköintialueilla ei hyväksy hänen tietokoneensa sisäänkirjautumistunnuksia. Mitä vastaat?

Oikeat vastaukset: Onnittelut! Jos osasit lukea tänne asti, sinussa olisi ainesta it-ammattilaiseksi.

14 Responses to It-tuen päivävisa 00133

  1. Polgara sanoo:

    Btw, dänks – se erillinen lipari oli TOSI HIANO *nauroin itseni kipeäksi*. Kerro tekijöille terveiset ja kehu! Arvostelut myöhemmin. Tämä on entisen turkulaisen salakieltä…

    • ”We the willing, led by the unknowing, are doing the impossible for the ungrateful. We have done so much with so little for so long, we are now qualified to do anything with nothing.”

      Kiitos ”Ihmemies” ja seitsemän tuotantokauttasi.

      Muuta en sano minäkään.

  2. Josefiina sanoo:

    Joo näihin ei vaan kyllästy! Minäkin olin eilen läsnä tilanteessa jossa yksi ihminen selitti lievästi tuohtuneena it-tukihenkilölle että hän oli saanut tutulta ihmiseltä ”hieman oudon” sáhköpostiviestin,ja pelkäsi nyt virusta. It-henkilö kyseli että no avasitko linkin. Hlö vastasi vähän pilkallisesti että ”no en kai minä nyt niin tyhmä ole että mitään alkaisin avata, klikkasin sitä vain nähdäkseni mitä X oli minulle lähettänyt”. It-hlö totesi että siis avasit, ei pitäisi avata. Hlö jatkoi että ”minähän juuri selitin että EN avannut mitään, klikkasin vain!” Muistaakseni it-hlö valitsi tässä vaiheessa vastauksen nro 2.

    • Eilen kaverille soitti joku tyyppi joka oli eh-dot-to-mas-ti sitä mieltä että ”tietokoneilla ei ole nimiä, ihmisillä on nimet!”

      Hän olisi voinut sanoa:

      A) Tietokoneilla on nimet: löytyy kohdasta ”properties” ja siellä osio ”computer name/tietokoneen nimi”.

      B) Firma on nimennyt tietokoneita niin kauan kuin niitä on ollut henkilöhtaisessa käytössä eli muutaman vuosikymmenen kohta.

      C) Me emme oikeasti välitä mitä te humanismin edelläkävijät juttelette http://www.foucaltinontologiaa.com keskustelupalstalla ihmisyydestä ja koneistumisesta. Pikkaisen nyt kunnioitusta tulevia tietokone-herrojanne kohtaan.

      Sen sijaan hän pyyteli anteeksi ja pyysi tietokoneen tunnusta. Jotkut taistelut eivät ole sen arvoisia.

  3. Polgara sanoo:

    Ku tuli tämmöttös:

    Error: Keyboard not attached. Press F1 to continue

    Kuis sä ny meinat tän kans tehrä? :O

  4. markiisi sanoo:

    Hei, minä täällä taas. Tää vaan ei oo niin kiva ko MKNTNT, mutta yritän par-. Yritän.

    -T2, JI

  5. sitamar sanoo:

    don’t want to brag with this, but i created TNT within few seconds, just by using my psychic powers.. and that already in February. still working.

Vastaa

Täytä tietosi alle tai klikkaa kuvaketta kirjautuaksesi sisään:

WordPress.com-logo

Olet kommentoimassa WordPress.com -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Twitter-kuva

Olet kommentoimassa Twitter -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Facebook-kuva

Olet kommentoimassa Facebook -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Google+ photo

Olet kommentoimassa Google+ -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Muodostetaan yhteyttä palveluun %s

