Isoon-Britanniaan tai sinnepäin 2010 – alustava käsikirjoitus

[kertojan ääni] Matkamme alku ei ollut lupaava. Kaverini luottokorttia ei hyväksytty hotellivarauksessa, ja häntä pyydettiin ottamaan yhteyttä 24 tunnin sisällä tai menetämme varauksemme.[/kertojan ääni]

[puhelinkeskustelun 98 %:sti tarkka uudelleendramatisointi]

– Gyyd mörning, it-tuki, mikä on hätänä, pliis?

– Häh? Eikö tämä tullut hotellin respaan?

– Sori sör, sekaannuin linjoissa. Gyyd mörning, Hotellin respa, miten voin auttaa, pliis?

– Sain ilmoituksen että hotellivaraukseni oli peruutettu ja että minun tulee soittaa teille heti ja viisi huutomerkkiä.

– Ah kyllä sör, muistankin tapauksen. Me olemme jo antaneet teidän huoneenne eteenpäin.

– Täh? Mutta viestissä sanottiin että 24 tuntia aikaa soittaa ja sain tämän viestin kolme tuntia sitten.

– Kyllä sör, mutta koska ette vastanneet aiempaan viestiimme, annoimme huoneenne pois.

– Minkä aiemman viestin? Minä sain vain tämän viestin. Ja siis kolme tuntia sitten.

– Sör, pliis, koska ette vastanneet aiempaan viestiimme, annoimme huoneenne pois.

– Mutta kun minä en saanut aiempaa viestiä, vaan tämän viestin että vastatkaa 24 tunnin sisällä. Ja viisi huutomerkkiä.

– Sör, turha alkaa huutomerkkeilemään, pliis, huone on jo annettu eteenpäin koska ette vastanneet aiempaan viestiin.

– Mutta minkä takia te lähetitte minulle tämän viestin että vastatkaa 24 tunnin sisällä, jos te kerran olitte jo antaneet huoneeni pois? Ja vielä viidellä huutomerkillä varustettuna?

– Sör, pliis, annoimme huoneenne pois koska ette vastanneet aiempaan viestiin, mutta serkullani Ahmedilla on vielä huoneita vapaana vieressä, soittakaa hänelle, pliis.

——–

– Etsivätoimisto Sininen kuu, me voimme auttaa kun auta ei kukaan muu.

– Anteeksi, yritin soittaa hotelliin…

– Anteeksi sör, pahuksen linjat taas sekaisin, tämä on hotellin respa, miten voin auttaa?

– Kuulin että teillä on vapaita huoneita, ja tarvitsisin sellaista koska edellinen hotelli antoi huoneen pois.

– Ah sör, soititte aivan oikeaan paikkaan. Meillä on vapaita huoneita…

– Hienoa, minkähintaisia—

– …kunhan ensin vastaatte kolmeen arvoitukseen, pliis. Mikä kulkee aamulla neljällä jalalla ja—

– Kiitos moi.

[/puhelinkeskustelun 98 %:sti tarkka uudelleendramatisointi]

[kertojan ääni]

Onneksi kuitenkin saimme hotellihuoneen, joka oli jopa paremmalla paikalla kuin aiempi hotellimme.

Hiukan tosin mietitytti netissä löytyvissä palautteissa mainittu henkilökunnan käytös…

[Leikkaus luokkahuoneeseen. Nurkassa viidakkoasuun pukeutunut mies ajelee gorillojen karvoja.  Liitutaululla lukee ”AVAIN = BANAANI” ja sen edessä on opettaja.

– …Ja kun asiakas sanoo ”avain”, ja ojentaa kätensä, te annatte hänelle avaimen, ja saatte sitten banaanin takahuoneessa. Jos asiakas ojentaa teille takaisin avaimen, otatte sen ja saatte takahuoneessa banaanin. Mutta mitä teette jos asiakas tulee kritisoimaan jotain? Silloin te—EI BOBO EI, TUHMA BOBO TUHMA, EI SAA PAISKOA ULOSTEITA!]

…sekä puutteet hotellihuoneen varustelussa…

[Leikkaus palautteen antoon:”hotellissa ei ollut vessapaperia missään, mutta sen sijaan vessassa oli kolme simpukankuorta.”] [Uusi leikkaus:]

…mutta uskon että kaikki menee varmasti hyvin kunhan vain pääsemme perille.[/kertojan ääni]

[leikkaus uutiseen lentohenkilöstön lakosta]

Mainokset

2 Responses to Isoon-Britanniaan tai sinnepäin 2010 – alustava käsikirjoitus

  1. Ninni sanoo:

    Kolme simpukankuorta! (Kertokaa heti, jos keksitte, miten niitä käytetään).

Vastaa

Täytä tietosi alle tai klikkaa kuvaketta kirjautuaksesi sisään:

WordPress.com-logo

Olet kommentoimassa WordPress.com -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Twitter-kuva

Olet kommentoimassa Twitter -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Facebook-kuva

Olet kommentoimassa Facebook -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Google+ photo

Olet kommentoimassa Google+ -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Muodostetaan yhteyttä palveluun %s

%d bloggers like this: