Henkilökohtaisesti 00006

Ja tervetuloa seuraamaan tämän viikon Palkintojenjakoa Henkilöille, Jotka Hyötyvät Turhan Paljon Siitä Että Muut Hoitivat Ihmiset Ravintoketjun Huipulle.

Ensimmäinen palkinto on ”Ja Tuleeko Mukaan Vielä Ranskalaiset?” ja se jaetaan henkilölle joka sekoittaa asiakaspalvelijan sherpaan.

Sen saa nimetön henkilö, joka pyysi  it-tuelta seuraavaa: ”Tahdon nähdä eilisen tietoliikenne-raportin koko yhtiön alueelta, koska internet-yhteyteni koneellani vähän taisi pätkiä illalla”.

Tuomaristo perustelee päätöstään seuraavasti:” Tämä pyyntö on suoraan verrannollinen siihen, että henkilö olisi soittanut meteorologian laitokselle ja ilmoittanut ´tahdon nähdä eiliset sademäärät osoitteeni kohdalla, koska pelargoniani ovat tottuneet kivennäisveteen, ja pelkään että luonnonvesi on pilannut niiden mineraalisuolatasapainon´. Vaikka tämä ei ollutkaan naurettavin pyyntö, tämä oli se johon keksimme hauskimman vertauksen ja siksi se voitti.”

Tuomaristo jakaa kunniamaininnat seuraaville pyynnöille:

Näkymätön Kristallipalloni Näyttää Tulevaisuuden Jossa Tämä Ei Tule Tapahtumaan-kunniamaininta:

”Mielestäni ei ole minun asiani ilmoittaa [yhtiön ulkopuoliselle] toimijalle että älkää lähettäkö minulle enää uutiskirjettänne. Kyllä teidän pitää hoitaa se.”

Men Min Pappa Har Alltid Betalad-kunniamaininta:

”Minä kysyin teiltä kuka tällaista asiaa hoitaa, ja te vastasitte että yhtiön ulkopuolinen toimija, ja annoitte minulle myöskin meidän yhtiön vastuuhenkilön jolle voin soittaa, mutta kyllä minusta teidän on soitettava ja kysyttävä, koska ei minulla ole aikaa soitella omista asioistani.”

Seuraava kategoria on ”En Ajattele, Mutta Silti Olen, Ähäkutti Descartes!”.

Tällä kertaa tuomaristo ei jaa ensimmäistä palkintoa, mutta jakaa sen sijaan sijat 2 ja siitä eteenpäin.

Palkinnot jaetaan kaikille niille nimettömille henkilöille, jotka eivät tajua että jos joku odottaa saapuneen lähijunan oven vieressä päästääkseen kohteliaasti sisältätulijat ulos, se ei ole heikko signaali mennä seisomaan ovien eteen ja vaikeuttaa sisältätulijoiden ulostautumista.

Kunniamaininta eli ”Kukaan Ei Ymmärrä Mua Ja Mä En Tajua Miks Mua Tuijotetaan” menee kaikille nuorille, jotka eivät tajua että jos kauppakeskuksen edessä on 200*200 neliömetriä tyhjää tilaa, optimaalinen paikka sijaita EI ole kauppakeskuksen ovien välittömässä yhteydessä, jolloin niistä kulku vaikeutuu.

Samoilla perusteilla jaetaan ”Minoon Ollunna Sovassa, Mie Saan Olla Mis Mie Halluun”-kunniamaininta kronologisesti ansioituneille kansalaisille sekä ”Hei Tää Katu On Rakennettu MUN Verorahoilla 200 Vuotta Ennen Mun Syntymää, Mä Saan Olla Missä MÄ Haluun”-kunniamaininta äsken mainittujen ikäryhmien väliin jääville.

Advertisements

9 Responses to Henkilökohtaisesti 00006

  1. Zepa sanoo:

    Otan osaa. Mää yritän aina olla kiltti atk-tuelle. Ja annan niille vain helppoja tehtäviä, kuten ”en löydä system prefenrencejä ko tää ei oo mun kone, byää”. Sit ne saa tuntea ittensä sankareiksi.

  2. Sano ensi kerralla ”en löydä system prefenrencejä ko mää oon tyttö”. Siitä ne vasta tuntevat miehuutensa kasvavan 😉

    Itse olen mennyt aika pitkälle asiakkaan puolesta, mutta näissä tapauksissa on osattu esitellä kysymys käyttäen konditionaalia oikeaoppisesti.

    Nuo mainitsemani tapaukset kuvittelevat että ”poika” on oikeaoppinen termi miehelle jolla alkaa kohta painaa keski-iän kriisi ja että maaorjuus ei koskaan lakannut.

  3. Zepa sanoo:

    Mie kuvittelin, että ne tietää jo että mä oon (”)tyttö(”).

    Atk-tuki on maailman neekeri?

    • Me IT-tuessa (ATK-tuki on NIIN…) yleensä tykätään tytöistä; naiset ovat keskimääräistä enemmän ongelma-> ratkaisu-hakuisia. Jokin on rikki, se korjataan, elämä on taas ajourallaan.

      Miehet…esimerkki elävästä elämästä:
      IT-tuki: Meillä on tällä hetkellä järjestelmissä ongelmia, mutta niitä korjataan parasta aikaa, ja heti kun ne toimivat, ilmoitamme kyllä.
      Mies-soittaja: YRITÄTSÄ VÄITTÄÄ ETTÄ MÄ OLEN MONIONGELMAINEN!!11?!?

      Ja tämä kuitenkin organisaatiossa jossa luulisi olevan viksuja ihmisiä (enempää ette minusta irti saa ;))

      Eli vastauksena retoriseen kysymykseen: eikun asiakkaat, koska me ilmeisesti astumme jatkuvasti heidän 2-metristen k[sensuroitu]en päälle.

  4. Alcinoe sanoo:

    Kerrassaan val(l)oittava postaus.

    Minä lähden aina siitä, että ”humanisti tässä hei, mä olen taas kämminyt, enkä oikeen osaa kuvata ongelmaa, joten haluaisin sallia sinulle etäkäyttöoikeudet, mutta voin kyllä yrittää itsekin, jos…”.

    Olen havainnut tämän lähestymistavan olevan hyvin hedelmällinen, koska se sallii harmistuneet tuhahtelut, iloisen virneen tai jonkinlaisen epämääräisen nautinnon virtuaalitunkeutumisesta tukevan henkilön mielialasta riippuen.

    • Voin kertoa enemmänkin jos haluatte, mutta en tiedä miten kiinnostavaa se olisi 😉

      Henkilökohtaisesti pidän tuollaisesta lähestymisestä: ei olla hermostuneita, otetaan homma huumorilla ja tarjotaan eri ratkaisumalleja.

      Etäyhteys oikeasti säästää aikaa: joko minä otan yhteyden nyt, homma ohi max 4 minuuttia tai sitten joku tulee paikalle, riippuen kiireistä 1 tunti tai 1 päivä. Ja meitä EI myöskään oikeasti kiinnosta mitä musiikkia, lonkero-pornua tai ihmishevostyttöjä olet laittanut kiintolevylle/näytön taustakuvaksi/netin pikavalintoihin; jos se ei liity ongelmanratkaisuun, siitä ei edes jutella kahvitauolla.

      Mistä me juttelemme tosin on se, että MIKSI et halunnut antaa meille etäyhteyttä..?

  5. Zepa sanoo:

    Mäkin oon humanisse! Ei voi vaatia että erotan, mikä on IT ja mikä atk! Se oli atk vielä 20 vuotta sitten, niin!

  6. […] This post was mentioned on Twitter by Sami Voutilainen. Sami Voutilainen said: Henkilökohtaisesti 00006 http://ff.im/-iIAwN […]

Vastaa

Täytä tietosi alle tai klikkaa kuvaketta kirjautuaksesi sisään:

WordPress.com-logo

Olet kommentoimassa WordPress.com -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Twitter-kuva

Olet kommentoimassa Twitter -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Facebook-kuva

Olet kommentoimassa Facebook -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Google+ photo

Olet kommentoimassa Google+ -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Muodostetaan yhteyttä palveluun %s

%d bloggers like this: